Я - класний керівник

Циклограма діяльності класного керівника

Щоденно:

  • з’ясування причин відсутності учнів на заняттях;
  • фіксація пропусків у класному журналі;
  • бесіди з учнями, що запізнюються;
  • організація чергування по класу;
  • індивідуальна робота з учнями;
  • контроль зовнішнього вигляду учнів;
  • організація харчування.

Щотижня:

  • проведення виховних годин; перевірка щоденників;
  • проведення заходів у класі за планом роботи;
  • робота з активом класу, організація діяльності органів учнівського самоврядування; 
  •  контроль за виконанням доручень; 
  •  організація прибирання закріпленого кабінету, території, пришкільної ділянки; 
  •  робота з батьками; робота з вчителями, які працюють у класі; 
  •  організація контролю за довідками про хворобу учнів класу.

Щомісяця:


  • проведення класних зборів;
  • відвідування уроків вчителів - предметників у своєму класі;
  • координація виховної роботи з класом

Щосеместрово:

  • оформлення класного журналу за підсумками семестру, складання звіту;
  • заповнення табелів успішності;
  • проведення батьківських зборів (за планом);
  • аналіз виконання плану роботи, корекція плану виховної роботи;
  • складання плану роботи на канікули;
  • аналіз зайнятості учнів класу у позаурочних заходах, гуртках, секціях;
  • аналіз роботи щодо профілактики травматизму серед учнів класу.

Щорічно:
  • складання плану виховної роботи;
  • оформлення особових справ;
  • оформлення соціального паспорту класу;
  • робота з підручниками;
  • написання характеристики ( за необхідністю);
  • аналіз літнього оздоровлення учнів;
  • підготовка інформації для нагородження учнів за підсумками навчального року.

За необхідністю:
  • зустріч з батьками;
  • консультації у психолога;
  • відвідування вдома;
  • складання актів обстеження матеріально – побутових умов учня.




Аналіз виховної роботи класу


          У класі навчаються 27 учнів. З ді­тьми працюю з класу 5рік. За цей період склад колективу майже не змінювався.
          Матеріальне становище у більшості дітей у сім'ях середнього рівня. Біль­шість дітей виховується в сім'ях, де панує взаєморозуміння та злагода. У спілкуванні з учителями учні про­являють вихованість і тактовність. В цілому діти чуйні один до одного і за складних обставин, кожен знаходив підтримку в однокласників. У класі є так званий «ре­зерв» — це учні, що мають декілька оцінок середнього рівня знань, але працюють над їх виправленням.
Основною метою виховної діяльності є створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в колективі, який би сприяв творчому самороз­криттю, саморозвитку, дозволяв би їм легко освоїтись у своєму виховному просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати в реальні відносини з оточуючим світом. Як класний керівник багато часу при­діляю морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культурної поведінки. Для цього проводила ряд бесід, годин спілкування надану тематику.
          Правоосвітня робота, метою якої ви­знаю розуміння і потребу дотримува­тися законів України, дає позитивний результат. Впроваджую ефективні технології превентивного виховання, які виконують розвивальну функцію і формують громадську активність учнів. Для реалізації всіх цілей та завдань добирала такі вихов­ні технології, як години спілкування «Як змінити характер людини», «Як згуртувати наш учнівський колектив», «Як стати досконалішим», рольові ігри «Запрошення в гості», «Як поводити себе в транспорті», усні журнали «Від саморозвитку до самовиховання», різні виховні години приурочено подіям сучасності та ка­лендарним датам, зокрема: «Символи моєї Батьківщини», «Екологічна без­пека серед нас». Значну увагу приді­ляю формуванню у своїх вихованців комплексу особистісних якостей і рис характеру, які є спонукальною силою їх повсякденних дій та вчинків: це чесність, порядність, принциповість, дисциплінованість та працьовитість.
          Формую екологічну культуру школя­рів, були проведені вечори «Пам'яті Чорнобиля», «Квіти, квіти, я чаруюсь вами». Не минаю естетичну спрямо­ваність виховної роботи. Проводила виховну годину «Світ наших захоплень».
Взаємовідносини класного керівника і учнів класу задовільні. В цілому клас характеризується як дружний, органі­зований, із налагодженою системою самоврядування та хорошим психоло­гічним кліматом. Наявні угрупування
переважно за місцям проживання. Неофіційних лідерів в класі немає. Клас із високим рівнем вихованості, «важких» та «недисциплінованих» учнів лише __. Яскраві індивідуальні особливості органічно впливають на розвиток класу як колективу. У процесі роботи я бачу, як доросліша­ють мої вихованці, якими розумними вони стають, як вдало проходить процес їх соціалізації. Вони незалежні, добро­зичливі в спілкуванні, емоційно-від­криті та чутливі до моральних проблем. Не обминаю такий вид діяльності, як корекція поведінки «проблемних» дітей. Дуже ефективним є заохочення таких дітей до класних справ, взаємодопомога однокласників, завантаження вільного часу гуртковою роботою, роботою на користь школи і також необхідна умо­ва — стимуляція самовдосконалення дітей за допомогою різних тренінгів, наприклад, «Твоя самодисципліна, воля, саморозвиток»
          В становленні та розвитку учнів спи­раюсь на допомогу батьків. Важливим питанням є стан у сім'ї. Адже робо­та з батьками — один із основних та найскладніших напрямків роботи класного керівника. У-моєму класі є багато неповних сімей та сімей, де батьки тривалий час відсутні, тому вихованням дітей переважно займа­ються бабусі. Це ускладнює роботу. Батьківський комітет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних та позакласних заходів, також співпрацює зі шкільним комітетом та адміністрацією школи. Найбільш ефективною є допомога батьківського комітету .в поповненні матеріально-технічної бази класу та школи в цілому.
          У роботі з батьками використовую ко­лективні бесіди, зустрічі за «круглим» столом. У години батьківського все­обучу знайомила батьків з новинками педагогічної літератури для батьків з проблем родинної та батьківської педагогіки, моделювала педагогічні ситуації під час батьківських зборів, які допомогли батькам розв'язувати родинні конфлікти, що виникали під час спілкування дітей з батьками.
           Таким чином, мотиваційно-особистісна сфера розвивається відповідно до гармонійного розвитку особистості; у практику моєї роботи впроваджена мета про єдність шкільного та родин­ного впливу на особистість дитини. І на даному етапі співробітництва в ре­зультаті виконання загально-виховної, індивідуальної та профорієнтаційної роботи більшість учнів підвищила рі­вень сформованості моральних, грома­дянських, гуманістичних, естетичних та інших якостей особистості і більшість учнів обрали шляхи майбутнього на­вчання та праці.



 


 Урок патріотизму.

 Наша Батьківщина -Україна.


План-конспект

Для 5 класів
Мета. Поглибити знання учнів про нашу державу - Україну, продовжити ознайомлення учнів з національними і державними символами, формувати національну свідомість; розвивати пізнавальний інтерес; сприяти вихованню почуття любові до рідного краю.
Обладнання. Карта України,   , державні символи, ілюстрації національних символів.
Хід уроку.
1.Орг.момент.
Учитель. Вітаю вас, діти, з початком нового навчального року! Школа радісно зустріла вас чистенькими й затишними приміщеннями, світлими віконцями, спортивними залами і готова турбуватися про вас, відкрити секрети наук, збагатити міцними знаннями, які необхідні в житті кожної людини.
 Учитель.  Діти ,яке сьогодні свято ?(Відповіді дітей.)
-    Сьогодні в нашій країні свято науки і знань. Свято веселе і чудове ,бо ми живемо у вільній і незалежній державі – Україні, де всі діти й дорослі мають право на навчання, на одержання потрібних знань. У цей вересневий день тисячі дітей і дорослих в Україні сядуть за парти , щоб навчатися. Бо ж ми прийшли у 3 тисячоліття – вік наукового прогресу, коли без знань, без науки не обійтись жодному з нас. Кожен може досягти своїх вершин у житті. Усе це нам дає наша держава.
Відеоролик «Моя Україна"
Запитання:
-         Які почуття ви відчули, переглянувши цей відеоролик?

-    2.Актуалізація знань
 3.Повідомлення теми і мети уроку.
У всіх людей одна святиня,
К
уди не глянь, де не спитай,
Р
ідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
                                                                       М. Чернявський
- Про яку святиню говориться у вірші? (Про Україну.)
- Як по-іншому ще можна назвати цей вірш? (Акровірш.)
- Чим цікаві для нас такі твори? (Складаємо перші букви кожного рядка і
утворюємо слово. У цьому акровірші ми знайшли назву своєї Батьківщини.)
- Тож, напевно, ви всі здогадалися, про що буде йти мова на нашому
першому уроці? (Про нашу Батьківщину – Україну.)

- Сьогоднішній урок пропоную провести незвичайно,у вигляді усного журналу. Гортаючи сторінки журналу, ми закріпимо свої знання про рідну державу, дізнаємось багато нового.
4.Робота з усним журналом.
- Кожна людина найбільше любить той край де живе. Кожен пишається своєю рідною землею і завжди говорить про неї тільки найкраще. Пропоную відкрити першу сторінку нашого журналу «Наукову». На якій почуєте наукові відомості про Україну.
                          Сторінка «Наукова».
-       Територія України розташована в Південно – Східній Європі
-    Кількість населення України становить приблизно 48 мільйонів людей .
-    Наша держава займає територію в 603,7 тисячі квадратних кілометрів.
-    Протяжність державного кордону України становить   7 590км,із них на морські кордони припадає 1 959 км.
-    Нашими найближчими сусідами є росіяни,білоруси, поляки,болгари,чехи словаки,румуни,молдавани.
-    Україна – це держава. Вона має свою Конституцію – Основний Закон,тобто правила за якими живуть українці. Її прийнято Верховною Радою України 28 червня 1996 року.
-    24 серпня 1991 року прийнято Акт проголошення незалежності України.
-    Україна є суверенною, незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою.
        Сторінка «Державні символи».
Назвіть державні символи України. Що ви про них знаєте?
Учитель
Наша рідна Україна, наша Батьківщина, яка має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має також неповторні державні символи.
 
 (Демонстрація державних символів України)


1.    Хто автор слів Гімну України ?(Чубинський)

2.    Край. де народились і живете?(Батьківщина)
3.    Знак, що символізує міць держави.(Герб)
4.    Людина, яка належить до певної держави, підпорядковується законам, перебуває під її захистом.(Громадянин)
5.    Столиця України.(Київ)
6.    Найголовніша пісня України.(Гімн)
7.    Один із державних символів.(Прапор).

       Сторінка «Народна скарбничка»

- Майже у всіх народів, окрім державних є ще й народні символи.
- Які народні символи українців ви знаєте?
- Рушник – своєрідний символ життєвого шляху, важливий оберіг родинного гніздечка. Чистий,бажано новий, рушник використовується під час церковних свят і всіх урочистих подій у житті людини. За старих часів кожна господиня намагалася вишити рушник якнайкраще ,прикрасити його різноманітними візерунками, найчастіше червоного та чорного кольорів. Кожен колір – певний символ: білий – священний, червоний  – колір влади, сили, кохання; чорний – колір смутку.
-Вінок за народними уявленнями, сплетений із живих квітів, оберігає від злих сил. Він завжди був символом краси і чистоти і носили його незаміжні дівчата.
-Здавна українськими символами вважаються такі  рослини: верба, тополя, барвінок, калина та інші.
Верба-символ краси,неперервного плину життя .Освячені у церкві вербові гілки мають майже магічні  лікувальні властивості.
Тополя- символ сильної туги, невимовного  смутку
Калина – «дівоча» рослина, символізує чистоту, кохання та красу.
Барвінок – символ вічності. Ця рослина має надзвичайні цілющі властивості.
-    Народні пісні, прислів’я, казки, приказки, чистомовки, скоромовки, загадки, ігри - це все те, що збереглося з тих давніх часів і є символами і оберегами нашої української культури.
 - Перегорнемо наступну сторінку нашого журналу.
                  Сторінка «Розумників»
Щоб  дістатися слідуючої  сторінки  потрібно дати відповіді на запитання для юних ерудитів.
-    Які гори є на території України?
-    Назвіть найвищу гору Карпат.
-    Які моря є на території України?
-    Яка найбільша річка України?
-    Основний закон України.
-    Державна мова України
-    Найголовніший майдан України
-    Кого називають Кобзарем? 
-    Що святкують українці 28 червня?
-    Що означають кольори в державному прапорі?
-    Президент нашої країни?

Сторінка     «ГОЛОВНИЙ ЗАКОН УКРАЇНИ»
У державі все повинно бути затверджено, повинен існувати закон, за яким вона існує. Такий закон називається Конституцією. Існує він і у нашій суверенній державі. Конституція (основний Закон України) була прийнята 28 червня 1996 року — цей день став святковим у нашому календарі.
Ми всі, дорослі і маленькі, — громадяни України. А всі громадяни мають рівні права і обов'язки. А які права мають громадяни в Україні? (Право на працю; на безкоштовне навчання у школі і вузах; право на відпочинок; на свободу слова; недоторканість; право на житло і т. д.).
А які обов'язки мають люди? Люди повинні наполегливо трудитися, щоб Україна була процвітаючою державою. Кожен громадянин зобов'язаний захищати свою Вітчизну. Діти повинні старанно вчитися, щоб у майбутньому здобути професію і працювати на благо України. Діти повинні любити свою Батьківщину, бути її патріотами. А ще діти повинні привчатися до різної праці, допомагати батькам. Обов'язок кожного — неухильно дотримуватися Конституції України, не порушувати права і свободи, честь і гідність інших
людей.

Щоб бути гарними школярами потрібно виконувати правила учнів.
- А ви їх знаєте?
-Зараз перевіримо і пограємо в гру«Так чи ні»
- Якщо «так» – плескайте в долоні, а якщо «ні» – тупочіть.
Треба гарно вам читати? (Так)
Треба менших ображати? (Ні)
На перерві пострибати? (Ні)
А всі парти пописати? (Ні)
Друга треба виручати? (Так)
А треба слухати матусю? (Так)
Тоді дратуйте хоч бабусю? (Так)
У школі вибийте шибки? (Ні)
Учительці робіть все навпаки? (Ні)
Брудне взуття носіть у школу? (Ні)
І книги кидайте додолу? (Ні)
Завжди старших поважайте! (Так)
І малюків не ображайте! (Так)
- Молодці! Всі правила для учнів ви знаєте.
         Сторінка «Цікавинки про Україну»
Перегляд відеоролика «Цікаві факти про Україну!»
- В Україні є кольрові річки: Жовта (Басейн Дніпра), Червона (Сіверський Дінець), Біла (Західний Буг), Чорна (Біля Чорного моря та Дністра).
- Є назви річок ,які мають назви свійських тварин: Жеребець, Бичок, Свиня, Куриця, Бик.
- Чим відрізняється «гривна» від «гривні»?
Гривна-жіноча прикраса у вигляді нашийного обруча із дорогоцінного металу або знак  гідності вождя для чоловіків.
Гривня - монета із срібла вагою 205 грамів, яка використовувалася у Київській Русі з 11  століття. Нині – назва грошової одиниці України.
                    
 Сторінка «Батьківщина в небезпеці»

  Перегляд відеоролика « Українська війна»

 Сторінка «Підсумкова»

Ось і прогорнули ми останню сторінку нашого журналу. Чи сподобалось вам? Що нового дізналися? Що найбільше запам’яталося? Підведемо підсумок грою «Так чи ні»

- Столиця України – Варшава.- Найбільша річка України –Дніпро.- Президент України Путін- Наша Батьківщина називається Китай- Прапор України червоного кольору- День незалежності 8 березня- Засновники Києва Щек, Хорив, Либідь- Головна вулиця Києва Харківська

- Державні символи України герб прапор гімн.

Немає коментарів:

Дописати коментар