Виховні заходи


Виховна захід “Запалимо свічку” 



Відеокліп пісні О. Білозір «На вікні свіча догорала».



                                                  Слайд 1

Викладач:    Голодомор 1932-1933 років в Україні назавжди залишиться в пам'яті українців однією з найстрашніших сторінок нашого минулого. Ця сторінка сприймається суспільством передусім на емоційному рівні. Але в той же час Голодомор - це історичне явище, яке відбувалося у конкретний час, у конкретному місці і є наслідком дій конкретних осіб.
Коли дослідники говорять про Голодомор 1932-1933 рр., то вони одностайні в тому, що стосується ходу подій: масштабний голод розпочався наприкінці літа 1932 року, досяг свого піку до початку весни 1933 року та завершився на початку літа 1933 року. Саме за цей менш ніж календарний рік в Україні загинули мільйони людей. Нині є очевидним, що Голодомор 1932-1933 років в Україні був результатом спланованих системних заходів та виступив одночасно інструментом знищення соціальної бази народного опору Радянській владі в Україні, всесоюзної індустріалізації, застереженням Українському радянському урядові проти намірів проводити порівняно самостійну політику. Кількість прямих та непрямих жертв Голодомору точно встановити на сьогодні досить важко. Між істориками тривають дискусії, скільки саме людей загинуло: 5, 7, 9 чи 10 мільйонів? Але так чи інакше йдеться про МІЛЬЙОНИ безвинних жертв. Для порівняння: сучасне населення Данії складає 5,2 млн. осіб, Австрії - 8 млн.; Болгарії - 8,5 млн.; Бельгії - 10 млн.; Угорщини - 10,3 млн. Тобто, під час Голодомору зникла ціла європейська країна.

1-ий учень:
То був страшний навмисний злочин,
Такого ще земля не знала,
Закрили Україні очі
І душу міцно зав’язали.
Сліпу пустили старцювати…
То був такий державний злочин –
Здригнулась навіть мертва Кафа,
Мерцями всіялося поле.
Ні хрестика і ні могили
– То був такий навмисний голод…

2-ий учень:
 Голод – це не тільки фізична смерть, а і духовна руїна, знищення здорової народної моралі, втрата ідеалів, занепад культури, рідної мови, традицій. Пекло, створене в Україні на початку 30-х років ХХ ст., не можна ні з чим порівняти ні у вітчизняній, ні у світовій історії. Людиноненависницький більшовицький режим вирішив голодом поставити український народ на коліна.

1-ий учень:
Під час аналізу тих подій рано чи пізно виникає питання про причини та винуватців трагедії.
                                                  Слайд 2
               Підґрунтя голодомору було закладено в 1927 р. Саме тоді радянське керівництво знову повернулося до практики примусових заготівель сільськогосподарської продукції: шляхом обшуків, величезних штрафів, розпродажу майна неплатників податків і боржників, депортації затятих боржників у віддалені регіони країни. Усі ці акції проводились місцевими органами влади під суворим наглядом ДПУ. Опора на незаможників, стимулювання владою їх боротьби з рештою селянства продовжували зловживання, почуття безкарності, тільки впродовж 1928 р. було заарештовано 33 тис. куркулів.
                                                  Слайд 3

2-ий учень:
1581157647 серпня 1932 р. прийнято закон про охорону соціалістичної власності («Закон про п’ять колосків»). Причиною хлібозаготівельної кризи 1927-1928 рр. була форсована індустріалізація, на яку взяла курс партія, очолювана Й. Сталіним. Радянське керівництво вважало, що потреби індустріалізації можна гарантовано задовольнити, спираючись не на 20-30 мільйонів індивідуальних селянських господарств, а зорганізовані у великі спільні господарства селяни мають перебувати у залежності від держави. До того ж село розглядалося як джерело край необхідних коштів. Індустріалізація відкривала шлях до знищення багатоукладності сільського господарства, який передбачав поступове утворення на селі нового соціального прошарку – селян-крепаків держави.
                                                  Слайд 4

1-ий учень:
               Колективізація, яка перетворилась на комунізацію; насильницьке запровадження колгоспного ладу, що викликало опір селянства. На селі з січня до червня 1930 р. було зареєстровано 1500 терористичних актів проти представників влади. Однією з форм селянського опору був масовий забій худоби, щоб вона не потрапила до колгоспу. Усього протягом 1928-1932 рр. в Україні поголів’я худоби зменшилося на половину. Навесні 1930 р. селянські заворушення і повстання набувають масового характеру. Протягом 1930 р. в Україні пройшло понад 4 тис. виступів за участю близько 1,2 млн. селян.
                                                  Слайд 5

2-ий учень:
               Перша хвиля репресій проти куркулів прокотилася Україною з січня до початку березня 1930 р. Майже 2,5 % (понад 100 тис. сімей) були депортовані до Сибіру. Під час другої хвилі (весна-літо 1931 р.) були депортовані ще 150 тис. чол. Отже, як бачимо, форсована колективізація супроводжувалась насильством, ліквідацією куркульства як класу.
                                                  Слайд 6
1-ий учень:
               Продажі, вивезення зерна за кордон протягом 1932-1933 рр. становили 33 млн. тон. Це могло принципово змінити продовольчий баланс країни. Голодомор закінчився у 1934 р., не було його і в 1936 р., коли зібраний врожай був значно меншим (на 15-20 %), ніж у 1932-1933 рр.
Аналізуючи попередню інформацію, можна з упевненістю стверджувати: голод був заздалегідь спланований державою в особі Й. Сталіна та його вірних «однодумців». Це був акт геноциду проти українського народу, і він мав ряд етапів:
1) Запровадження продовольчої розкладки.
2) Примусова суцільна колективізація.
3) Штучне створення умов для голодомору як засобу упокорення селянства.

                                                Відеофільм «Голодомор 32-33 років в Україні»

Учитель:
Так, віч-на-віч із лютим голодом, із невблаганною смертю залишились майже всі українські села. Повсюди порядкувала смерть: на шляхах, на полі, в хатах. І косила безжально вона своєю косою і старих і малих.

                                             На фоні докум. Ролику 1

учень: В нашу оселю зайшли два здоровенних чоловіка, ще два залишись на подвір‘ї...Забрали все зерно, буряки, картоплю, але і цього їм було замало. Тоді один із них почав штрикати ножем подушки, сподіваючись знайти там щось із продуктів. А другий відкрив заслінку й витяг із печі горщик, в якому залишилась пара варених картоплин... І те забрали. І залишились ми віч-на-віч із голодом, зі смертю».
учень: «Що ми їли? Лободу-кропиву, ловили ящірок, ховрашків, їжаків. Весною 33 року було чогось багато ящірок, їх важко було піймати, але ми старалися, пекли на вогнищі, ділили між собою і їли. Ми, діти, були страшні, на висохлих ніжках, величезні животи. Один з братів спух, а тоді помер. А як же ми, решта, вижили? За 5 км від нас була шахта № 19, там тоді вугілля до стволу возили кіньми, коли котрусь коняку вбивало обвалом, чи калічило, її вивозили за кар’єр і обливали карболкою. Як же воно тяжко пахло. На шахті люди знали, що гине коняка, і один знайомий давав знати нашому батькові. От ми й шли до кар’єру всі – батько, мамо і ми – і чекали, поки привезуть коняку, коли фельдшер з міліціонером зроблять своє діло і відійдуть, ми й інші люди виходили з засідки. Що ж там робилось, страшно згадати. Хто, що урве, відрубає, то й його і щастя. Батько біля тієї здохлятини нам подає шматки, ми в мішок і додому, вдома їх довго вимочували а потім довго солили в діжечці. І так вижили. Хоч усе й пахло карболкою»

1-ий учень:
Голодне лихоліття найбільше вразило дітей. Третина всіх померлих від голоду – діти. Вони виявились найменш захищеними, не брали участі у колгоспному виробництві, а відтак, не отримували рятівних 100-300 г хліба на працюючого. За переписом населення 1926 року дітей віком до 4-х років виявилось 16%, тобто у голодному 1933 році їм мало б виповнитися 10 років. Якою була доля дітей у страшні тридцяті роки XX століття?
                                                             Соціальный ролик 1

2-ий учень:
… А над селом нависла чорна хмара. Діти не бігають, не граються. Ноги тонесенькі, складені калачиком, великий живіт, між ними голова велика, похилена лицем до землі, а обличчя майже немає, самі, зуби зверху. Сидить дитина і гойдається всім тілом: назад-вперед, скільки сидить – стільки гойдається, і безкінечно одна дісня на півголосом: їсти, їсти, їсти… Ні від кого не вимагаючи, ні від матері, ні від батька, а так у простір, у світ – їсти, їсти, їсти.

1-ий учень:
Неврожай від Бога, а голод від людей – так говорить українське прислів’я. На вулиці лежить дитина років десяти. Повз нього йдуть люди: «О, цей вже помер». У відповідь ледь чутний дитячий голосок: «Ні, я ще не помер».


учень:

Я ще не вмер…
 Ще промінь в оці грає,
 В четвер пішов десятий рік,
 Хіба в такому віці помирають?!
 Ви тільки поверніть мене на бік,
 До вишеньки,
 У колиску ясночолу.
 Я чую запах квітів, я не вмер…
 А небо стрімко падає до долу.
 Тримайте хтось!
 Хоча б за коси верб…
 Куди ж ви, людоньки,
 Куди ж ви, люди, людоньки, куди?
 Я ще не вмер.
 Усі проходять мимо.
 … А житечко моє таке густе.
 … А мамина рука іще гаряча.
 Вам стане соромно колись за те.
 Та я вже цього не побачу.
Соціальный ролик 2
                                                               Свіча

2-ий учень:
Кажуть, що душі померлих відлітають у небо і звідти спостерігають за вами. Влітку у серпні, зорепад. Теплими, погожими ночами зірки падають вниз, падають, але не розбиваються, а спалахуючи, востаннє перешіптуються між собою перед тим, як піти у вічність. Можливо ті зорі – душі безневинно вбитих діточок. Постійте тихо в передсвітанні біля вікна. Відчиніть його навстіж і послухайте про що гомонять зорі-душі.

1-а учениця-зірочка
А мені заподіяли смерть за 5 колосочків. Було це літечком 33-го. Я з маленькою сестричкою Катрусею пішла на колгоспне поле по колосочки. Ой! Як же захотілося їстоньки...Катруся, опухла від голоду, сиділа на межі і рученятами ловила волошку. Я озирнулася, зірвала колосок, другий, третій, п’ятий. І раптом схопив мене голова сільради і поволік до воза... Мене били, палили сірниками ручки, ламали пальчики...і били, били... поки не забили. Забили за п’ять колосочків, а було мені 6 рочків. І Катруся моя теж померла, там, на межі. Тепер вона теж зіронька.
2-га учениця-зірочка: І мені хотілося їстоньки, мене Ганнусею звали. Спочатку померли мої бабуся і дідусь. З голоду вони опухли і здавалися дуже великими. Приїхали дядьки, повкидали їх на воза і повезли за село в ями. А таточко пішов до міста за хлібом та не повернувся – його дядько міліціонер із рушниці застрелив. Я в матінки все просила: «Відріж мені пальчика, я його з’їм, а то він не перекушується». Мама обіймала і цілувала мене, а з її запалих очей котилися сльози. Надвечір мати помила нас із братом напоїла маковинням... І вже нас не стало. Ганнусею мене звали, Ганнусею....


1-ий учень:
Вимирали сім’ями. Уже не було кому і мертвих хоронити. А над деякими сільрадами вивішували чорний прапор. Це означало що у селі не залишалось жодної живої душі. Вимирали цілі села.

2-ий учень:
Ні труни, ні хрестів, ані тризни
Прямо в яму навіки віків!
Чорна сповідь моєї Вітчизни
І її затамований гнів.
Ні віночка, ні навіть барвінку?
Наче падалець під вітрюган!
То причастя твоє, Україно.
         Українцю, то твій талісман.
1-ий учень:
Безумовно, головною причиною Голодомору стала політика тоталітарного сталінського режиму - безвідповідальні експерименти з метою побудови щастя «в окремо взятій країні», які передбачали, зокрема, злиття усіх націй і народностей СРСР в єдиний «радянський народ» з уніфікованою свідомістю та здійснення швидкого «індустріального стрибка» шляхом «мобілізації» внутрішніх ресурсів.
На практиці це означало фізичне винищення усіх класових та національних «ворогів» сталінського режиму, тобто людей, які мали свою думку щодо розбудови «світлого майбутнього». Головним аргументом здійснення цієї політики нерідко ставав терор. Для зміцнення своєї влади тоталітарний режим знищував усіх, хто міг хоч якось порушити монополію тоталітарної держави на право вирішувати, як має жити держава. Українська нація, яка була другою за чисельністю в СРСР, мала величезний культурно-історичний спадок, власні славетні традиції державотворення, досвід національно-визвольної боротьби, а тому становила серйозну загрозу для цього імперського утворення, його геополітичних намірів. З огляду на це сталінський режим вдався до відкритої війни проти українців.

2-ий учень:

Фізичне знищення співгромадян, світогляд яких відрізнявся від комуністичного, розпочалося відразу після жовтневого перевороту 1917 р. Воно зачепило середовища видатних діячів і певні категорії населення та періодично сягало своїх піків. Нечуваних масштабів масові репресії набули після штучного голодомору 1932 – 1933 років.

1-ий учень:

Головним наслідком масових репресій було фізичне винищення активної та інтелектуальної частини нації та моральне розтління тих, кого терор не торкнувся.

2-ий учень:
За розмахом знищення населення власної країни сталінський терор не знає собі рівних у світовій історії. Він залишився у пам’яті людства під назвою Великого Терору.  У цей час жертвами репресій стали понад 2,5 мільйони. Серед них близько 40 тисяч становлять українці.

Відеофільм «репресії»
Свіча
2-ий учень:
Донині не встановлено справжню кількість жертв голодомору  та політичних репресій. Дослідники цієї теми називають різні цифри від.  За рядом причин ця цифра залишається спірною.

1-ий учень:
Попелом лежать ці мільйони у нас під ногами. Гарячим пекучим попелом. І багатьом вже не дає спокою той спопелілий біль предків. Аби перестав пропікати серце, аби упокоївся врешті прах замордованих режимом рідних і близьких наших, маємо затаврувати прокляттям непрощених катів, уже мертвих, а особливо – ще живих.
З давніх часів люди очищувались вогнем. Запалювали свічку і мовчки клялися, що пам’ятають, що не забудуть. І тягар із душі спадав.

Учні підходять до столика і запалюють свічку.

2-ий учень:

Не звільняється пам’ять,
 Відлунює знову роками.
 Я зітхну… запалю обгорілу свічу,
 Помічаю: не замки – твердині, не храми
 Зкам’янілий чорнозем -
 Потріскані стіни плачу.
 Піднялись, озиваються в десятиліттях
 З долини, аж немов з кам’яної гори
 Надійшли. Придивлюсь:
 Вкраїна, XX століття.
 І не рік, а криваве клеймо – «33″.

Викладач
Сьогодні ми маємо для себе чітко зрозуміти: головною, неперехідною цінністю для нас усіх є власна держава. Бо лише здобуття Україною незалежності та демократичний шлях, який ми обрали, є надійною гарантією, того, що це лихо ніколи не повториться.
Ви – молоді люди, після закінчення ліцею, йдете в самостійне життя, і вже від вас залежить майбутнє нашої країни. Будьте гідні слова «українець»!
Запалімо свічку, хай її побачать ті, хто став зорями (запалює свічку).
Українці повинні знайти в собі мужність визнати і переконати інших, що нація стала жертвою страшного злочину, який ніколи не повинен повторитися. Ми маємо усвідомити, що сьогоднішнє населення України є нащадками тих, хто вижив у ті страшні часи.


Звучить метроном – хвилина мовчання.

Презентація до заходу


https://docs.google.com/presentation/d/1ATm8Y_NQPQH4T4c1WlljPsDH12VWXoZQQCYHUCcDgGs/pub?start=false&loop=false&delayms=3000




                Підготувала і провела
   учитель історії
Костопільської загальноосвітньої школи І -ІІІ ступенів №5 Савчук Н.Й.


Історична гра  “СЛАБКА ЛАНКА”

8-9 клас


Мета: Закріпити  і повторити  матеріал  з історії України та всесвітньої історії,
           виявити недоліки в знаннях, розвивати логічне мислення, допитливість,
           кмітливість, виховувати життєвий інтерес до історії.

Хід гри.

У грі беруть участь учні 8- 9-х класів, по 3 чоловіка з класу.

Всього 6- чоловік і один вибирається із вболівальників (задається                   питання, хто відповідає той і стає сьомим учасником гри.)

    Отже, у грі беруть участь 7-м учасників.
    І тур триває 3 хвилини, по його закінченню з гри вибувають два
гравці, котрі мають найменше балів по відповідях на питання.
    У ІІ турі змагаються 3  учасників. Тривалість туру – 4 хвилини.
Один учасник з найменшою кількістю балів вибуває з гри.
    У ІІІ турі  змагаються 4 учасники. Вибуває один. Тривалість
туру – 3 хвилини.
    У ІV турі беруть участь З учасники. Вибуває один. Тривалість
туру – 2 хвилини.

    У V турі (Фінальна гра) грають 2 учасники. Хто дає найбільше

правильних відповідей на запитання, той і переміг. Стає найси-
льнішою ланкою гри.

Запитання гри


1.       Засновник першої Січі – Б.Вишнивецький.
2.      Хто відкрив Америку? – Х.Колумб.
3.      Творець першої Конституції України – П.Орлик.
4.      Вислів: «Держава – це я!» належить ... – Фр. Королю Людовіку ХІУ.
5.      Столиця Візантії – Константинополь.
6.      Хто запровадив християнство на Русі? -  Володимир Великий.
7.      Легендарний засновник Києва – Кий.
8.      Найдавніші люди -  Неандертальці.
9.      Фараоном називали царя у ... – Єгипті.
10.  Головний бог слов»ян – Дажбог.
11.  Син Ольги та Ігоря – Святослав.
12.  Автор «Повісті минулих літ» – Нестор.
13.  Тутанхамон був царем... – Єгипту.
14.  Засновник ісламу – Мухамед.
15.  Священна книга мусульман – Коран.
16.  Спеціальна грамота про прощення гріхів – Індульгенція.
17.  Період з У по ХУ ст. – Середньовіччя.
18.  Огорожа з вбитих у землю кілків один біля одного – Частокіл.
19.  Автор «Слово о полку Ігоревім» - Невідомий.
20.  Назва релігії арабів – Іслам.
21.  Шматок землі, який належав селянину – Наділ.
22.  Воїн, що був озброєний луком – Лучник.
23.  Повстання у Франції у період Середньовіччя – Жакерія.
24.  Рух за реформування церкви, що розгорнувся в ХУІст.- Реформація.
25.  Вирішальна битва Півнвчної війни ХУІІІст. – Полтаська.
26.  Суспільство в якому більша частина населення зайнята в промисловому виробництві, це – індустріальне суспільство.
27.  Скільки відбулося Поділів Польщі? – Три.
28.  Перший імператор Франції – Наполеон І.
29.  Під чиїм керівництвом було знято облогу міста Орлеан – Ж.Д»арк.
30.  Людина, що мусила нести військову службу за землю – Васал.
31.  Назва населення Аравії – Араби.
32.  Військове змагання рицарів – Турнір.
33.  Коли було прийнято християнство на Русі ? – 988 р.
34.  Основна повинність залежних селян – панщина.
35.  Підневільна особа на Русі, що прирівнювалась до раба – Холоп.
36.  Перша кам”яна церква Київської Русі – Десятинна.
37.  Брати Кия – Щек і Хорив.
38.  Картина, написана фарбами по свіжій вогкій штукатурці – Фреска.
39.  Дочка Ярослава Мудрого , Яка стала дружиною французького ко-роля Генріха І – Анна.
40.  Священне місто мусульман – Мекка.
41.  Людина, що виступала проти вчення католицької церкви – Єретик.
42.  Гора, де жили боги Греції – Олімп.
43.  Столиця Арабського Халіфату – Дамаск.
44.  Посудина з двома ручками і вузькою шийкою – амфора.
45.  Людина, що виголошує промову – Оратор.
46.  Область у Середній греції – Аттика.
47.  Зміна в житті суспільства, пов”язана з переходом від ручної до ма-
шинної праці – Промислова революція.
49.   Фортеця, що була захоплена в ході Великої Французької революції -    
      Бастілія.
48.  Королівський палац поблизу Парижа – Версаль.
49.  1-ий збірник законів Київської Русі – «Руська Правда».
50.  Київський собор, споруджений у 1037 році – Софіївський.
51.  Бойова пісня марсельського батальйону революціонерів у Франції –
«Марсельєза».
52.  Першу кругосвітню подорож здійснив ... – Ф. Маггелан.
53.  Місто, де помер Володимир Мономах -  Переяслав.
54.  У 1250 р. заклав це місто Данило Галицький і назвав його на честь
свого сина  - Львів.
55.  Кардинальна зміна одного суспільного ладу іншим – Революція.
56.  Перше на Русі велике зібрання рукописних книг – Бібліотека  Яро-
слава Мудрого.
57.  Період правління Наполеона І з 22 березня по 22 червня 1815 р. –
війшли в історію під назвою ... – «Сто днів».
58.  Грамота на Велике князіння в Стародавній Русі – Ярлик.
59.  Скільки синів мав Володимир Великий – 12.
60.  Війни в Чехії у період Середньовіччя – Гуситські.
61.  Місто в Палестині – Єрусалим.
62.  У 1812 році  розпочалася ... – Франко-російська війна.
63.  Автор «Ілліади» та «Одісеї» – Гомер.
64.  Грецький бог моря – Посейдон.
65.  Кого називали «батьком історії» ? – Геродота.
66.  Що таке Антверпен? – Місто в Нідерландах.
67.  Перша загальноєвропейська війна між угрупуваннями держав за панування в Європі – Тридцятилітня.
68.  В якому столітті ми живемо ? – ХХІст.
69.  Перша буржуазна революція відбулася в ... – Нідерландах .
70.  Засновник Реформації – М. Лютер.
71.  Член англійського парламенту, що очолив «армію нового зразка» - 
       О.Кромвель.
72.  Право на самоврядування, що видавалось містам – Магдебурзьке.
73.  Засновник кальвінізму – Ж.Кальвін.
74.  Документ, що визначав систему чинів і порядку просування по службі за Петра І – «Табель про ранги».
75.  Дворянини-поміщики у Німеччині – Юнкери.
76.  Імператриця  Австрії з 1748 року, що разом зі своїм співправителем здійснила ряд реформ в імперії – Марія – Терезія.
77.  Перший пезидент США – Дж. Вашингтон.
78.  Перші «10 поправок», що були внесені до Конституції США у 1791 році – «Білль про права».
79.  Битва 7 вересня 1812 року в ході франко-російської війни – Бородінська.
80.  Перетворення в країні – Реформа.
81.  1800 рік. Яке це століття? – ХІХ ст.
82.  Українська козацька держава – Гетьманщина.
83.  Люблінська унія відбулась у ... – 1569р.
84.  Син Б.Хмельницького – Юрась.
85.  Від якого слова походить назва регіону – Слобідська Україна – Слобода.
86.  Друг і ворог Петра І – І.Мазепа.
87.  Країна-мільярдер, колись з династією Мін.- Китай.
88.  Культура   Європи  ХУІ-ХУІІ ст. – Відродження.
89.  Німецьке князівство, що досягло свого піднесення у ХУІІІ ст.- Пруське.
90.  Люди, що знаходяться на службі по управління державою – Чиновники.
91.  Декілька монархів з одного роду, що змінювали один одного на престолі по праву спадкування – Династія.
92.  Так називали греки свою батьківщину –Грецію – Еллада.
93.  Блискучий успіх, перемога – Тріумф.
94.  Син Філіпа ІІ. Що вступив на престол у 12 років і здійснив Східний похід – О.Македонський.
95.  Необмежена, безконтрольна влада, що обмежує права громадян – диктатура.
96.  Монархічна держава, де влада передається в спадщину і до її складу входять завойовані держави – Імперія.
97.  Селяни. Що втратили особисту свободу – Кріпаки.
98.  Частина врожаю, що сплачували селяни феодалу – Оброк.
99.  Господарство, в якому все необхідне виробляється у феодальному маєтку для власних потреб – Натуральне.
100.          Східна Римська імперія – Візантія.
101.          Кочівники, що прийшли із Середньої Азії і в ХІ ст.  завоювали велику частину арабських володінь в азії – Турки-сельджуки.
102.          Напрям в християнстві, що виник з розподілом Римської імперії на Західну і Східну, яку очолив Папа Римський. – Католицизм.
103.          Походи на схід з метою захисту християнвства – Хрестові.
104.          З палати лордів і палати общин складався англійський... – Парламент.
105.          Кастове суспільство існувало в ... – Індії.
106.          «Сином неба» вважали якого імператора? – Китайського.
107.          Індійський князь – Раджа.
108.          Підприємство, де вироблялось усе вручну, праця поділялась між робітниками різних спеціальностей – Мануфактура.
109.          Хто відкрив Східний шлях в Індію? – Васка де Гама.
110.          Держава, що утворилась внаслідок  Нідерландської революції – Голандія.
111.          Північні племена, які нападали на слов»ян – Варяги.
112.          Процес відбирання і згону селян з землі у Англії – Огороджування.
113.          Протока між Англією та Францією – Ла-Манш.
114.          Чиє зображення на Русі називається «Непорушна стіна» – Божої Матері.
115.          Втручання у внутрішні справи держави з метою здійснення своїх інтересів – Інтервенція.
116.          Монархічна форма правління в Росії, при якій монарх мав фактично необмежену владу – Самодержавство.
117.          Перша літописна згадка назви «Україна» – 1187р.
118.          Імперія Цін правила у ... – Китаї.
119.          Імперія Великих Моголів правила у ... – Індії.
120.          Османська імперія, це сучасна ... – Туреччина.
121.          Сестра Кия – Либідь.
122.          1917 рік. Яке це століття? – ХХст.
123.          Збройна боротьба між громадянами однієї краєни – Громадянська війна.
124.          Парламент, скликаний у 1640 році і працював до 1653 року у Англії – Довгий парламент.
125.          Відновлення влади монарха на престолі – Реставрація.
126.          Економіст, що обгрунтував ідею вільної конкуренції, приватної власності – А.Сміт.
127.          Головна річка України – Дніпро.
128.          Збір данини на Русі  - Полюддя.
129.          Кочовий народ півдня України, що витіснив скіфів – Сармати.
130.          Фантастичні оповіді про богів – Міфи.
131.          Південня Греція – Пелопонес.
132.          Ідейна течія епохи переходу від феодалізму до капіталізму в країнах Європи – Просвітительство.
133.          Війна за незалежність американських колоній почалася у... – 1775р.
134.          Міфічний герой Греції, який здійснив 12 подвигів – Геракл.
135.          Богині джерел за грецькою міфологією – німфи.
136.          У 1776 р. американський конгрес прийняв ... – Декларацію незалежності.
137.          Верхне місто, кремль в Афінах – Акрополь.
138.          Головний бог греків – Зевс.
139.          Руссо –це ... – Французький просвітник.
140.          Депутати Конвенту у Франції, що не мали чіткої політичної позиції –  «болото».
141.          Режим, що був встановлений у Франції після повалення якобінської диктатури – Термідоріанський.
142.          Борець, що дав людям вогонь – Прометей.
143.          Коли почалася ВВв ? – 1941 р.
144.          Назва одного із германських племен у період Середньовіччя – франки.
145.          Ім`я короля Англії, героя лицарських романів – Артур.
146.          Орудійне знаряддя –Ядро.
147.          Зібрання представників станів у Чехії у період Середньовіччя – Сейм.
148.          Річка на якій відбулась битва руського війська з військом моголо-татар – Калка.
149.          Якщо від 2003 року відняти 13 років. Яке століття  отримаємо ?- ХХ століття.
150.          Ватажок Коліївщини – М.Залізняк.
151.          Північні народи, яких на Русі називали варягами – Нормани (вікінги)
152.          Китайська архітектурна споруда з кількох ярусів – Пагода.
153.          Назва національної церкви в Англії в період Середньовіччя – Англіканська.
154.          Угода між Наполеоном І  і Папою Римським Пієм УІІ – Конкордат.
155.          Сучасна країна на північний схід від України – Росія.
156.          Найбільший транспортний шлях Київської Русі – Путь «Із варяг у греки».
157.          В якому році монголо-татари зруйнували Київ ? – 1240р.
158.          Незлагода, внутрішній розбрат, війна між окремими групами або особами в країні – Міжусобиця.
159.          Тимчасове поселення кочівників – Стійбище.
160.          Хан монголо-татарської орди за якого було захоплено Київ і його зруйновано – Батий.
161.          Homo sapiens” – це ... – “Людини – розумна”.
162.          Як називались найдавніші колективи первісних людей – Стадо.
163.          Річка, яка впадає в Середземне море на території Єгипту – Ніл.
164.          Цар Вавілона, за якого закони були висічені на кам”яному стовпі – Хамурапі.
165.           В якому році відбулась Хотинська битва ? – 1621р.
166.          Морські човни козаків – Чайки.
167.          Козаки, що перебували на реєстрі – Реєстрові.
168.          Коли у давні роки заборонялись війни – В час проведення Олімпійських ігор.
169.          Піфагор був ... – Математиком.
170.          Завойовник, який у 1066р. захопив англійський престол – Вільгельм.
171.          Спілки, в які об»єднувались майстри-ремісники однієї спеціальності – Цех.
172.          Хто був керівником 4-го Хрестового походу, під час якого  хрестоносці пограбували Константинополь  - Інокентій ІІІ.
173.          Які міста були столицями Української козацької держави? – Батурин,Глухів.
174.          У 1564 році Іван Федоров і Петро Мстиславець створили книжку з назвою ... – «Апостол».
175.          Друкування малюнків за допомогою друкарського верстата – Гравюра.
176.          Яку річку в давнину називали «блукаючою річкою» – Хуанхе.
177.          Назвіть «Чудеса Світу» на Стародавньому Сході -  Піраміда , Висячі сади.
178.          Який народ придумав компас ? – Китайці.
179.          На чому писали стародавні єгиптяни ? – Папірус.
180.          Ватажок опришок – О.Довбуш.
181.          В якому творі згадуються кімерійці ? – «Одісея».
182.          Скільки є назв козацьких запорожзьких січових островів ? – Три ( Томаківка, Чортомлик, Хортиця)
183.          Матеріал, з якого в Китаї робили гарний посуд – Фарфор.
184.          Назви знаків, якими китайці користуються в письмі – Ієрогліфи.
185.          Вид японського мистецтва –Орігамі.
186.          Просвітитель і реформатор України  - П.Могила.
187.          «Сонцем Руїни» називали ... – П. Дорошенка.
188.          Останній гетьман України – К. Розумовський.
189.          1523 рік. Яке це століття? – ХУІ ст.
190.          Ступінь розвитку людського суспільства, що досягло певного матеріального і культурнрго прогресу у вигляді держави, писемності,

будівництва тощо – Цивілізація.

Не вір очам своїм!

Інтелектуальна гра


Немає коментарів:

Дописати коментар