Про ставлення спартанців до театру
Один спартанець потрапив до Афін під час підготовки афінян до театральної вистави. Він зміг побачити, наскільки серйозно афіняни ставляться до майбутнього дійства. Повсюди бігав хорег, людина. Яка своїм коштом наймала хор для постановки трагедії. Водночас хородидаскал розучував з акторами хору їхні партії. Усе це настільки вразило спартанця, що він запитав, чи при своєму розумі мешканці міста. Які настільки серйозно ставляться до гри?
Запитання- Як на цьому історичному анекдоті відбилося різне ставлення спартанців та афінян до мистецтва?
Жіноче взуття
Жінки у Давньому Єгипті не носили взуття, щоб більше сидіти вдома. Дізнавшись про це, Плутарх написав: «Якщо у наших жінок відібрати розшиті золотом сандалії, пурпурний одяг та перлини, більшість із них перестала б ходити в гості»
Запитання- Чим становище жінок в Давній Греції відрізнялося від становища жінок у Давньому Єгипті?
Влада кардинала Рішельє
Король Людовік XIII досить часто обіцяв старому архієпископу Бертрану де Шо кардинальський титул. Коли останній не виконав своєї обіцянки, архієпископ вигукнув: «Ах, панове! Якщо б король був у милості, я б давно став би кардиналом!»
Запитання- Як цей історичний анекдот показує, кому насправді належала влада в державі?
Грамоті народу не бувати!
Катерина II відмовилася затверджувати надісланий їй проект сільських шкіл й написала московському генерал-губернатору графу Петру Салтикову: «Пане фельдмаршале, простий народ не потрібно навчати. Якщо він матиме ж стільки знань, як Ви та я, то не стане вам коритися, як це відбувається зараз».
Запитання- Як слова Катерини II співвідносяться зі званням «освічена імператриця», яким удостоїли її французькі просвітителі?
Наполеон про себе
· «Я не схожий ні на кого іншого, я не приймаю нічиїх умов».
· «Пройдуть тисячоліття, перш ніж повторяться такі обставини, як мої, і висунуть іншу людину, схожу на мене».
· «Якщо б мені вдалося зробити те, чого я прагнув, я помер би зі славою найвеличнішої людини, яка коли-небудь існувала. Але й тепер, зазнавши невдачі, мене будуть вважати надзвичайною людиною».
Запитання
1. Який висновок можна зробити на основі цих висловлювань Наполеона про свою особу та її роль в історії?
2. Яку мету ставив Наполеон перед собою?
3. Чи міг він досягти поставленої мети?
Коней на переправі не міняють
Під час президентських виборів 1864 р., які проходили під час Громадянської війни в США, Авраам Лінкольн висунув гасло, яке принесло йому успіх: «Коней на переправі не міняють». Пізніше таке саме гасло з успіхом використав президент Рузвельт під час виборів 1944 р.
Запитання- У чому полягає суть цього гасла?
О.Толстой про Сталіна
О.Толстой з посмішкою говорив Ю.Анненкову: «Велика людина, культурна, освічена! Якось я заговорив з ним про французьку літературу, про «Трьох мушкетерів». Із гордістю Йосиф мені заявив: «Дюма, батько чи син, був єдиним французьким письменником, твори якого я читав». Я запитав: «А Віктор Гюго?» «Батько народів» відповів: «Цього я не читав. Я віддав перевагу Енгельсу». Трохи згодом, Толстой додав: «Чи прочитав він Енгельса, я не певен».
Запитання- Яким був рівень освіти Сталіна, зважаючи на цей історичний анекдот?
Радянський тоталітаризм
На сцені висить портрет Сталіна. Доповідач говорить про Сталіна. Хор співає пісні про Сталіна. Артисти декламують вірші про Сталіна. Що це таке? Відповідь: «Вечір, присвячений пам’яті Т.Г.Шевченка».
Запитання1. Яка ознака тоталітарного режиму була висміяна народом в цьому анекдоті?
2. Чи можна на основі таких анекдотів зробити висновок, що тоталітарному режиму не вдалося повністю взяти під контроль стан свідомості народних мас
- Викладач історії:- Представляєте - у наших прадідів не було ні електрики, ні радіо, ні телебачення...Вовочка:- От тому вони і вмерли.
- Коли вмер Олександр Македонський?- А хіба він хворів?
- Що ти можеш розповісти нам про великих вчених стародавності?- Вони усі давним-давно вмерли.
- На уроці історії. Вчителька запитує учня:- Іванов, хто взяв Ізмаїла?Іванов (злякано):- Слово честі, я не брав! Запитайте в Сидорова, може це він бравУчителька гнівно розповідає про цю розмову завучу. Завуч заспокоює її:- Ну що ви хвилюєтеся. Це ж діти: пограють і віддадутьВчителька йде до директора і передає йому розмова з завучем. Директор (діловито):- А який це був клас?- 5-й "Б".- Ні, ці не віддадуть!
-Екскурсія школярів оглядає історичний музей. Двоє затримуються у мумії фараона:- Дивися, він весь в бинтах.- Так, видно його здорово обробили давньоєгипетські хулігани.
- Рустам, - говорить вчитель, - розповідай про подорож Колумба.- Значить так. Колумб не знав, куди він приплив. А коли повернувся додому, те не знав, звідкіля.
- Відповідь старшокласника: "Крига рушила і хрестоносці з лементами "хеві метал" почали тонути"...
- Вовочку запитує училка історії: хто такий Чапаєв В.І.?- Хто-хто: негp!- Як негp?!- А він же пpотив білих воював.
На уроці історії вчитель запитує учнів:- Діти, хто такий Спартак?- Спартак - ЧЕМПІОН!
- Вчитель: Що ти знаєш про діяльність Колумба?- Учень: Колумб досліджував внутрішності Америки. Відкрив їх.
- Вчитель: Що ти знаєш про Петра Першого?- Учень: Петро Перший працював царем і одночасно теслярем!
- Вчитель:- Яка важлива подія відбулася в 1870-ом року?Учень:- Народився Володимира Ілліч ЛенінВчитель:- А в 1873? Учень:- ... Йому виповнилося три роки...
- Вчитель: Що можеш розповісти про давньоєгипетських фараонів?- Учень: Вони в основному займалися спорудженням своїх гробниць!
- Йдуть заняття в класі по стародавній історії. Вчитель запитує учня: - Скажи, хто був першою людиною на землі?- Адам - А яке страшне нещастя послав на нього бог?- Єву.
Немає коментарів:
Дописати коментар